Drawing --- Where to Start?? ドローイング:どこから描く??




"I know where the weight is coming from, and where the weight is just traveling, and where the weight is transferring to."  
- Milt Kahl

ウェイトはどこから生じて、どこを通って、どこに移動していくか、私にはわかっている。
ーミルト・カール


Where to start?  

何から描くべきでしょうか?



This is one of the most commonly asked questions when it comes to drawing.   "Do I start with the head?", "Do I draw the muscles first?", "Do I draw a stick figure first?"

ドローイングでは、最もよく聞かれる質問です。「頭から描くんでしょうか?」「はじめは筋肉を描いたらいいですか?」「棒人間から始めるべきでしょうか?」


The most important thing when starting a drawing is to see the gesture! 

ドローイングを描くときに、はじめにすべきなのは、ジェスチャーを見ることです!


My drawing instructor, Glenn Vilppu often would say, "If you don't have the gesture,  you don't have anything." 

私のドローイングの師、グレン・ビルプ先生は「ジェスチャーがなければ、何もないのと同じだ」とよく言っています。


Some people fear about what is the first line that should touch the paper.  I personally like to start with the torso.  In my opinion that is where the center of gravity is.  I have seen people start with the foot!  In their mind, that is a point to anchor to be clear where the weight is.   Glenn Vilppu will often start with the head because he feels, "the body follows the head".  

一本目のラインを引くのが怖くてためらわれるという人もいます。私は、個人的には、胴から描き始めるのが好きです。重心は胴にあると考えているからです。足から描き始める人を見たことがあります! 彼らの考えによると、それはウェイトがどこにあるかを明確に示すポイントだというわけです。グレン先生は、たいてい頭から描き始めます。グレンによると、「体は頭に従う」ものだからです。



All these approaches are correct.  It's simply a matter of what tool is best for you to visualize the gesture.  They all have a common consideration of a force being acted upon the body.  I say that force is gravity.    

どれも間違いではありません。問題は、ジェスチャーを描くためには「どのツールが自分にぴったりなのか」です。先に例を挙げたアーティストは誰もが、人体に働く「フォース」を意識しています。フォースは、重力と言い換えられます。



I have included some of my own examples of some quick sketches and where I start.  It may be too fast to catch but I drew starting with the head, torso and foot in different cases.   However, seeing the gesture in my head was the most important part before putting a line down.  

私が描いたクイックスケッチから、どこから描き始めているか、いくつか例をお見せします。速くてよく見えないかも知れませんが、頭、胴、足と、それぞれ違うところから描き始めています。しかし、1本目のラインを引く前に、ジェスチャーを見ていることが、最も大切なことです



I also included some rough gestural drawings from my inspirations: John Buscema, Catherine Jeffery Jones, Charles Dana Gibson and Heinrich Kley.  See the power and weight in the gesture ---- gravity pulling on the figure and you might see that was the focus of the artist.    

また、私の好きな巨匠たち、ジョン・ビュッセマ、キャサリン・ジェフリー・ジョーンズ、チャールズ・ダナ・ギブソン、ハインリッヒ・クレイのドローイングもご紹介します。ジェスチャーから、パワーとウェイトを見てください。体には重力が働き、アーティストたちはしっかりとそれに注目しています。




Also below is an excellent link with Glenn Vilppu demonstrating drawing the model from imagination. 

以下は、実在しないモデルを想像から描く、グレン・ビルプ先生の素晴らしいドローイング動画へのリンクです。どうぞご覧ください。






















Heinrich Kley

ハインリッヒ・クレイ



John Buscema

ジョン・ビュッセマ



Catherine Jeffery Jones

キャサリン・ジェフリー・ジョーンズ



Charles Dana Gibson


チャールズ・ダナ・ギブソン









Komentar

Postingan populer dari blog ini

伊島 薫・伊島薫太朗 二人展

笠井爾示 写真展「七菜乃と湖」

Glenn Vilppu's Tokyo Drawing Masterclass at Suidobata Fine Arts Academy